Info Terkini

Astaga!! 2 Perempuan Ini Minta Doktor MANDULkannya...Pelik Sungguh Dunia Sekarang.

Apa sudah jadi dengan perempuan di era digital ini. Ada yang kahwin tetapi tiada anak, mereka sanggup berusaha mendapat anugerah ilahi itu untuk menyambung keturunan mereka. Ada juga yang sanggup mengambil anak yatim piatu untuk dijadikan sebagai anak angkat. Walaupun begitu mereka tetap bersyukur kepada Allah kerana diberikan kesempatan untuk menjadi ibu bapa kepada anak angkat tersebut.


Tetapi lain ceritanya yang berlaku kepada 2 wanita muda yang mempunyai masa depan yang cerah tetapi bertukar menjadi mimpi yang menakutkan. Mengapa jadi begitu? Ini kerana mereka mahu disterilkan atau dengan bahasa lain dimandulkan bagi memastikan cita-cita untuk menjadi seorang ibu tidak ada dalam kamus hidupnya. Pelik bukan.

Gambar Laura dari Supplied

Laura Hosemans yang berusia 18 dan Dayna Foote,19 masing-masing tidak berkehendakan anak-anak tetapi keinginan mereka untuk disterilisasi tidak dianggap perkara serius oleh doktor perubatan memandangkan mereka mungkin akan berubah pikiran.

Akibat dari kesakitan yang dialami kerana mengambil pil kontrasepsi membawa mereka berjumpa doktor untuk mengeksplorasi pilihan mereka, termasuk membahas kemungkinan untuk mengikat peranakan mereka.

Gambar Laura dari Supplied

Laura juga bertanya tentang menggantikan alat kontrasepsi (IUD) atau peranti berbentuk T dimasukkan ke dalam rahim untuk mencegah pembuahan tetapi mereka memanggil orang tuanya, meskipun itu seharusnya menjadi janji rahsia.

"Sepanjang yang saya ingat saya sentiasa tidak selesa dengan konsep yang mempunyai anak-anak," jelas Dayna dan beliau menambah lagi: "Mempunyai anak-anak adalah cukup buruk terhadap alam sekitar, dan saya tidak mahu menambah untuk itu."

Laura juga berkata dia sering mempunyai hujah-hujah mengenainya, terutama dengan wanita pertengahan umur di tempat kerja.

Gambar Dayna dari Supplied

"Orang kata 'anda akan menukar fikiran anda, tidak membuat keputusan agak lagi' atau 'perkara akan berubah dan anda akan mahu mereka', atau mereka memberitahu saya saya akan menyesal kemudian, ia akan berbeza jika anak-anak adalah saya, atau bahawa menjadi seorang ibu adalah 'begitu berbaloi' ".

Tetapi mereka berkeras jdan tidak juga mahu mengubah fikirannya. Pelik sunguh mereka ini seolah-olah tidak bersyukur dengan apa yang ada.

Gambar Dayna dari Supplied

Sumber: aww.com.au


No comments